Haberler ve Duyurular

IoT EurAsia Zirvesi’ndeydik

Avrasya bölgesindeki stratejik gelişmelerin ve sektördeki yeni iş modellerinin tartışıldığı IoT EurAsia etkinliği, 10 Nisan’da İstanbul’da gerçekleşti.

18/04/2018

4 oturumda gerçekleşen zirveye, yerli ve yabancı bir çok üst düzey yönetici konuşmacı olarak katıldı.

IoT EurAsia Zirvesinde, nesnelerin interneti konusunda genel gelişmelerin yanı sıra Enerji, Sağlık, Üretim, Kamu, Ulaşım, Finans başta olmak üzere gerçekleşen workshop ve seminerlerde son teknoloji trendler sektör sektör incelendi.

Tüm bu sektörlerde sunduğu yenilikçi çözümlerle adından söz ettiren Esri Türkiye’de IoT EurAsia Zirvesinde stant sponsoru olarak yer aldı.

Zirvede, günlük yaşam ve iş hayatındaki binlerce konumsal veri nasıl toparlanır? Bu veriler nasıl güncellenir? Nasıl analiz edilir? Bu veriler işlenerek güncel veriye nasıl entegre olunur? Nesnelerin interneti IOT günlük ve profesyonel yaşantımızda hangi kolaylıkları sağlar? gibi sorulara Esri ürün ailesinde nasıl çözüm bulunduğuna dair cevaplar verildi. Esri, sunmuş olduğu bu çözümler ile hem canlı veriyi hem büyük veriyi işleyebilecek, analiz edebilecek ürün gamını elinde bulunduruyor. Kimi durumlarda yüzbinlerce, milyonlarca cihazdan gelen anlık verinin işlenmesi, anlık takip edilmesi ve analiz edilmesi gerekebiliyor. Esri, ArcGIS GeoAnalytics Server, ArcGIS GeoEvent Server, Insights for ArcGIS gibi ürünler ile hem canlı veriyi, hem büyük veriyi işleyebilecek, analiz edebilecek çözümler sunuyor. Ayrıca verilerin anlık takip edilebilmesi için Operations Dashboard for ArcGIS gibi son derece pratik, kolay yönetilebilir araçlar bulunuyor.

Sektör bazlı örnek vermek gerekirse, su, elektrik, doğalgaz gibi altyapı hizmetleri sağlayan kurumlar, sahada yer alan milyonlarca sensörü takip etmek, değişimleri ya da gelişmeleri anında görebilmek ve olası istenmeyen durumlar için önlem almak durumundalar. Perakende sektöründe ise mağazaları izlemek, müşterilerin mağaza içerisindeki hareketlerini takip ederek, hangi stantlara, ürünlere ilgi gösterdiğini takip etmek ve analiz etmek gibi konular, firmaların ürünleri ile ilgili satış stratejilerini belirlemek için önemli rol oynuyor. Üreticiler açısından tedarik ya da dağıtım gibi lojistik faaliyetlerini anlık takip edebilmek, operasyonlarını kolayca yönetebilmelerini, süreçlerdeki olası değişiklikleri çok hızlı görerek gerekli eylem planlarını yapabilmelerini sağlıyor.